Blog

Poszerz wiedzę o SEO

Podsumowanie ostatnich zmian w Google

Rewolucje czy tylko ewolucje? Pewne jest jedno – Google nieustannie się zmienia. Sprawdź czym tym razem zaskoczył nas gigant.

Direct Answer

Polecane fragmenty z odpowiedzią (Direct Answer / Featured Snippet) to zupełna nowość w wynikach wyszukiwania Google. Funkcjonalność polega na wyświetlaniu trafnej odpowiedzi na zadane pytanie w specjalnym boksie umiejscowionym ponad wszystkimi wynikami. W ten sposób użytkownik uzyska żądane informacje bezpośrednio w wyszukiwarce – bez potrzeby przejścia na konkretną stronę.

Bez wątpienia takie udogodnienie to duża korzyść dla użytkowników Google, którzy nie będą musieli się przeklikiwać z witryny na witrynę, aby poznać definicję nurtującego zagadnienia. Natomiast wątpliwości mogą mieć właściciele stron internetowych. Pod jednym względem niesie to ze sobą ryzyko utraty potencjalnych odwiedzających. Wszak użytkownik nie musi odwiedzić strony, aby dowiedzieć się tego czego potrzebuje. Z drugiej strony jest to dodatkowy sposób, aby pojawić się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

Co zrobić, aby pojawić się w Direct Answer?

Niestety to Google decyduje czy i jakie odpowiedzi pojawiają się w podsumowaniu odpowiedzi. Robot algorytmicznie wykrywa i wyodrębnia z treści strony odpowiedź na pytanie i wyświetla je w postaci polecanego fragmentu z odpowiedzią. Webmasterzy w tym przypadku nie mają do dyspozycji żadnych narzędzi typu konkretne znaczniki danych strukturalnych lub tagi. Nasze rady na pojawienie się w polecanych fragmentach:

  • Odpowiadając na pytanie lub opisując definicję pisz zwięźle (większość wyświetlanych fragmentów ma około 250 znaków), rzeczowo i unikatowo.
  • Zadbaj o odpowiedni tytuł strony, nagłówki, a jeśli artykuł jest dłuższy także o spis treści oraz kotwice.
  • Zadbaj o dobrą pozycję. Dziwne? Nie, większość odpowiedzi jest pobieranych ze stron, które już uzyskują bardzo dobre pozycje – TOP3, TOP10.
  • Dodaj znaczniki danych strukturalnych. Mimo, że Google nie udostępnia znaczników dla Direct Answer to warto oznaczyć wpisy tak, aby były jak najłatwiejsze zrozumiałe dla wyszukiwarki. Czytaj więcej o znacznikach danych.

Jak wyłączyć Direct Answer?

Jeśli uznasz, że twoja strona traci przez wyświetlanie Direct Answer to możesz zablokować tę funkcję poprzez umieszczenie w kodzie strony meta tagu:

<meta name="googlebot" content="nosnippet" />

Czytaj więcej o polecanych fragmentach z odpowiedzią.

Koniec z PageRank

Firma Google przestała udostępniać informacje o PageRank. Przypomnijmy, że PageRank nie był aktualizowany przez Google od 2013 roku, co czyniło go właściwie mało istotnym wskaźnikiem. Czy to oznacza definitywny koniec PageRank? Dla użytkowników zapewne tak, lecz PagRank nadal istnieje, tylko informacje o nim nie są znane. Google aktualnie nie oferuje alternatywy, możemy się jedynie wspomóc innymi wskaźnikami zewnętrznych firm analitycznych takich jak moz, majestic, ahrefs.

W związku z tym system ASPS zaprzestał sprawdzania PR. Historyczny odczyt wskaźnika znajduje się wyłącznie w detalach witryny. Jednocześnie pracujemy nad wdrożeniem do systemu ASPS kolejnych wskaźników dostarczanych przez inne narzędzia analityczne.

Inne kolory wyników wyszukiwania

Każdy z nas jest przyzwyczajony do niebieskich elementów wyników wyszukiwania oraz żółtych etykiet oznaczających Reklamy. Pracownicy z Google najwyraźniej uznali, że użytkownicy zbytnio się przywiązali do powszechnie znanej stylistyki i potrzebne jest odświeżenie kolorów. Tak od kilku dni testowane są różne warianty kolorystyczne. Wyniki organiczne zamiast koloru niebieskiego mogą przybrać barwę czarną lub inny odcień niebieskiego. Natomiast w innych przypadkach reklamy są oznaczone kolorem zielonym podobnie jak wyniki organiczne.

Więcej miejsca dla tytułu i opisu strony

Zwiększona została szerokość miejsca na prezentowane wyniki (lewa kolumna) z 512px do 600px. Dzięki tej zmianie, możliwe jest wyświetlanie większej liczby znaków tytułu oraz opisu strony – wzrost description nawet o dodatkowe 100 znaków i trzecią linijkę. Dotychczas zmiana nie została jednak wprowadzona dla wszystkich zapytań.

09.05.2016 12:00 Komentarze (0)
O blogu
ASPS

Wykorzystując wieloletnie doświadczenie w branży WEB i SEO, stworzyliśmy ASPS - narzędzie do monitorowania pozycji w wyszukiwarce internetowej.
Teraz dzielimy się wiedzą na temat pozycjonowania prowadząc tego bloga.

Subskrybuj
Newsletter

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail o nowych wpisach z bloga asps.pl na wskazany adres. Wypisz się.

Najnowsze wpisy
Twój system kończy działalność? Przenieś monitoring i zyskaj 20% rabatu na start!