Czytaj więcej o polecanych fragmentach z odpowiedzią.
Firma Google przestała udostępniać informacje o PageRank. Przypomnijmy, że PageRank nie był aktualizowany przez Google od 2013 roku, co czyniło go właściwie mało istotnym wskaźnikiem. Czy to oznacza definitywny koniec PageRank? Dla użytkowników zapewne tak, lecz PagRank nadal istnieje, tylko informacje o nim nie są znane. Google aktualnie nie oferuje alternatywy, możemy się jedynie wspomóc innymi wskaźnikami zewnętrznych firm analitycznych takich jak moz, majestic, ahrefs.
W związku z tym system ASPS zaprzestał sprawdzania PR. Historyczny odczyt wskaźnika znajduje się wyłącznie w detalach witryny. Jednocześnie pracujemy nad wdrożeniem do systemu ASPS kolejnych wskaźników dostarczanych przez inne narzędzia analityczne.
Każdy z nas jest przyzwyczajony do niebieskich elementów wyników wyszukiwania oraz żółtych etykiet oznaczających Reklamy. Pracownicy z Google najwyraźniej uznali, że użytkownicy zbytnio się przywiązali do powszechnie znanej stylistyki i potrzebne jest odświeżenie kolorów. Tak od kilku dni testowane są różne warianty kolorystyczne. Wyniki organiczne zamiast koloru niebieskiego mogą przybrać barwę czarną lub inny odcień niebieskiego. Natomiast w innych przypadkach reklamy są oznaczone kolorem zielonym podobnie jak wyniki organiczne.
Zwiększona została szerokość miejsca na prezentowane wyniki (lewa kolumna) z 512px do 600px. Dzięki tej zmianie, możliwe jest wyświetlanie większej liczby znaków tytułu oraz opisu strony – wzrost description nawet o dodatkowe 100 znaków i trzecią linijkę. Dotychczas zmiana nie została jednak wprowadzona dla wszystkich zapytań.
Wykorzystując wieloletnie doświadczenie w branży WEB i SEO, stworzyliśmy ASPS - narzędzie do monitorowania pozycji w wyszukiwarce internetowej.
Teraz dzielimy się wiedzą na temat pozycjonowania prowadząc tego bloga.