Blog

Poszerz wiedzę o SEO

Google bez bocznego paska z reklamami

Proces wyłączenia wyświetlania bocznych reklam AdWords w wyszukiwarce Google został rozpoczęty. Niebawem swoim zasięgiem obejmie (prawie) wszystkie frazy, użytkowników oraz wersje językowe. Skutki zmian odczuje zarówno branża SEO jak i opiekunowie kont AdWords.

Boczna szpalta nie zostanie zupełnie pozbawiona reklam. Nadal w prawym pasku będą wyświetlane reklamy produktów powiązanych z Google Zakupy. Ponadto tak jak dotychczas będą w tamtym miejscu wyświetlane informacje Knowledge Graph.

Cztery linki w boksach AdWords

Aby zrekompensować utratę powierzchni reklamowej pojawi się więcej reklam w górnej i dolnej części strony. Google może wyświetlać czwarty link sponsorowany nad naturalnymi wynikami wyszukiwania i pod nimi. Będzie się to odbywało tylko w przypadku fraz komercyjnych – nastawionych na sprzedaż.

Brak zwykłych reklam AdWords po prawej stronie

Zmiany na lepsze czy gorsze?

Zmniejszenie ogólnej liczby linków reklamowych prawdopodobnie wpłynie na wzrost stawek CPC w systemie AdWords. Zwiększy się konkurencja między reklamodawcami, którzy będą zmuszeni walczyć o miejsce na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Podobna batalia czeka na specjalistów od pozycjonowania. Wyświetlanie boksów z aż czterema linkami zajmie więcej powierzchni, oczywiście odbije się to rozmiarem wyników organicznych i przyczyni do ograniczenia widoczności naturalnych wyników.

Patrząc na dynamikę zmian jakie ostatnio zachodzą w wyszukiwarce możemy się domyślać, że to dopiero początek niespodzianek jakie przygotowuje Google.

22.02.2016 23:09 Komentarze (0)
O blogu
ASPS

Wykorzystując wieloletnie doświadczenie w branży WEB i SEO, stworzyliśmy ASPS - narzędzie do monitorowania pozycji w wyszukiwarce internetowej.
Teraz dzielimy się wiedzą na temat pozycjonowania prowadząc tego bloga.

Subskrybuj
Newsletter

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail o nowych wpisach z bloga asps.pl na wskazany adres. Wypisz się.

Najnowsze wpisy
Twój system kończy działalność? Przenieś monitoring i zyskaj 20% rabatu na start!