
Blog
Poszerz wiedzę o SEOGoogle bez bocznego paska z reklamami
Proces wyłączenia wyświetlania bocznych reklam AdWords w wyszukiwarce Google został rozpoczęty. Niebawem swoim zasięgiem obejmie (prawie) wszystkie frazy, użytkowników oraz wersje językowe. Skutki zmian odczuje zarówno branża SEO jak i opiekunowie kont AdWords.
Boczna szpalta nie zostanie zupełnie pozbawiona reklam. Nadal w prawym pasku będą wyświetlane reklamy produktów powiązanych z Google Zakupy. Ponadto tak jak dotychczas będą w tamtym miejscu wyświetlane informacje Knowledge Graph.
Cztery linki w boksach AdWords
Aby zrekompensować utratę powierzchni reklamowej pojawi się więcej reklam w górnej i dolnej części strony. Google może wyświetlać czwarty link sponsorowany nad naturalnymi wynikami wyszukiwania i pod nimi. Będzie się to odbywało tylko w przypadku fraz komercyjnych – nastawionych na sprzedaż.
Zmiany na lepsze czy gorsze?
Zmniejszenie ogólnej liczby linków reklamowych prawdopodobnie wpłynie na wzrost stawek CPC w systemie AdWords. Zwiększy się konkurencja między reklamodawcami, którzy będą zmuszeni walczyć o miejsce na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Podobna batalia czeka na specjalistów od pozycjonowania. Wyświetlanie boksów z aż czterema linkami zajmie więcej powierzchni, oczywiście odbije się to rozmiarem wyników organicznych i przyczyni do ograniczenia widoczności naturalnych wyników.
Patrząc na dynamikę zmian jakie ostatnio zachodzą w wyszukiwarce możemy się domyślać, że to dopiero początek niespodzianek jakie przygotowuje Google.
O blogu

Wykorzystując wieloletnie doświadczenie w branży WEB i SEO, stworzyliśmy ASPS - narzędzie do monitorowania pozycji w wyszukiwarce internetowej.
Teraz dzielimy się wiedzą na temat pozycjonowania prowadząc tego bloga.
Subskrybuj
Newsletter
Najnowsze wpisy


